Saturday, January 22, 2011

Apa beza mereka di sini berbanding di situ???


Apa beza mereka di sini berbanding di situ???
Mereka adalah wanita......
Semakin aku fikirkan semakin binggung jadinye...

Apa beza mereka yang bila waktu meeting berbanding dengan waktu berfacebook...
Bila tiba waktu meeting punyalah susah hendak dengar suara,
Bila tiba waktu berfacebook, punyalah annoying tidak terkata.

Bila tiba waktu meeting punyalah susah aku bersuara,
Sepatutnya mudah ...akhirnya jadi payah...

Aku faham....mereka kata kena jaga batas pergaulan...

Terkadang aku ada urusan urgent ble aku call mereka...tak angkat2x...
balas mereka (ada apa? mesej je..tak perlu call)
Sekali lagi aku dimomok dengan
... kena jaga batas pergaulan...

Tapi bila melihat mereka difacebook...hati aku berkata..inikah batas yang mereka maksudkan...
Melihat gaya mereka komen difacebook...seolah berlainan dengan gaya mereka di bilik meeting..
Melihat gaya mereka komen difacebook...seolah mereka sama dengan golongan wanita diluar sana....
Melihat gaya mereka komen difacebook...terlintas dihati...Bagaimana golongan sebegini berani mendakwa mereka pejuang Islam sejati, seolah - olah memakan diri...

Jangan disalahkan FACEBOOK, jangan disalahkan Mark Zukenberg...
Tapi renungkan...teknologi hanyalah wasilah untuk menyebarkan KEBENARAN...
Siapa yang buta...aku atau mereka?

Apapon...tidak semua mereka sebegitu, hanyalah segelintir....

No comments: